Sztuczna inteligencja rozpoznaje wyrzutnie rakiet

21 listopada 2017, 12:57

Systemy sztucznej inteligencji pomagają amerykańskim agencjom wywiadowczym w analizie zdjęć satelitarnych i identyfikowaniu nieujawnionych reaktorów atomowych czy tajnych baz i instalacji wojskowych. Niedawno amerykańscy eksperci nauczyli sztuczną inteligencję identyfikować chińskie wyrzutnie rakiet ziemia-powietrze.



Ponad 100-godzinny rezonans magnetyczny zapewnił najbardziej jak dotąd szczegółowy obraz mózgu

9 lipca 2019, 10:54

Dzięki ponad 100-godzinnemu skanowaniu w aparacie do rezonansu magnetycznemu uzyskano najbardziej jak dotąd szczegółowy obraz 3D ludzkiego mózgu. Naukowcy podkreślają, że rozdzielczość jest tak doskonała, że na obrazie można potencjalnie dostrzec obiekty o średnicy poniżej 0,1 mm. Wideo i dane są publicznie dostępne.


Poznaliśmy historię Bąbla Lokalnego. Otaczająca nas pustka zaczęła się tworzyć 14 milionów lat temu

14 stycznia 2022, 10:06

Ziemia wraz z Układem Słonecznym znajduje się w szerokiej na setki lat świetlnych pustce otoczonej tysiącami młodych gwiazd. Pustka ta, w której średnia gęstość materii międzygwiezdnej jest 10-krotnie mniejsza niż w Drodze Mlecznej, zwana jest Bąblem Lokalnym. Naukowcy postawili sobie za zadanie odtworzenie historii naszego galaktycznego sąsiedztwa. Wykazali, jak szereg wydarzeń, które rozpoczęły się przed 14 milionami lat, doprowadził do stworzenia bąbla


Aparat z technologią rozpoznawania twarzy

14 lipca 2006, 12:49

Fuji zapowiedziało, że najbliższej jesieni na rynek trafi aparat FinePix S6500fd z technologią rozpoznawania twarzy. Załączone oprogramowanie oraz funkcje wbudowane w procesor pozwalają na rozpoznanie do 10 par oczu i ust jednocześnie.


Powstają testy dla wielordzeniowych procesorów

13 grudnia 2006, 12:56

Embedded Microprocessor Benchmark Consortium rozpoczęło prace nad zestawem standardowych testów mierzących wydajność wielordzeniowych procesorów. Testy mają być gotowe w ciągu 6-8 miesięcy.


Gra uczy Szekspira

1 maja 2007, 10:12

Jeden z kanadyjskich uniwersytetów postanowił wykorzystać fakt, że dzieci lubią gry i spędzają całe godziny przed ekranem komputera. Jego pracownicy opracowali grę, której bohaterowie ścigają statkiem kosmicznym złodziei manuskryptu Szekspira.


http://www.glucoboy.com/?page=about

Krwawa rozgrywka

8 grudnia 2007, 00:20

Zachęcenie dzieci chorych na cukrzycę, aby te regularnie testowały poziom glukozy we krwi, nie jest zadaniem łatwym. Częste nakłucia to w końcu żadna przyjemność. Sytuację odmienić ma sprzedawane od niedawna urządzenie o nazwie GlucoBoy. Jego zadaniem jest nie tylko zbadanie próbki krwi, ale też nagrodzenie dziecka.


Fotomłot na przemytników

6 października 2008, 10:24

Przy odprawie przemytników kontrolują ludzie, psy i skanery bagażu. Teraz będzie im jeszcze trudniej, ponieważ do gry wkracza elektroniczny wykrywacz winy w wyrazie twarzy. System komputerowy będzie analizował ruchy oczu, zmiany w wielkości źrenicy, a także w przepływie krwi oraz temperaturze.


Zapracowane nie grają

27 lipca 2009, 11:08

Naukowcy z Uniwersytetu Stanowego Michigan twierdzą, że kobiety mniej grają na komputerze niż mężczyźni, ponieważ nie dysponują podobną ilością wolnego czasu (Sex Roles).


Move i Natal zmienią rynek konsoli?

15 kwietnia 2010, 10:21

Cztery lata po debiucie konsoli Wii okazuje się, że to rynkowi giganci - Sony i Microsoft - muszą nadrabiać zaległości dzielące ich do produktu Nintendo. W ubiegłym roku aż 43% wszystkich sprzedanych konsoli zostało wyprodukowanych przez mniejszą z japońskich firm.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy